Allianz продължава през 2006 г. растежа си в Централна и Източна Европа

Аllianz продължава растежа в Централна и Източна Европа, постигайки през 2006 г. премиен приход по имуществено застраховане, животозастраховане и здравно осигуряване в размер на близо 2.7 млрд. евро, съобщиха от компанията. В сравнение с 2005 г., това представлява ръст от близо 21 процента. През 2006 г. Allianz отбелязва ръст във всички области, а за положителното развитие допринасят всички страни в региона от Централна и Източна Европа. Брутният премиен приход по имуществено застраховане за изминалата година се повишава с 6.5% и достига 1.891 млрд. евро спрямо 1.774 млрд. евро през 2005 г. Най-голям растеж в тази област отбелязва Румъния, където брутният премиен приход нараства с 33% от 220 млн. на 292 млн. евро. Увеличението се дължи предимно на добрите продажби и разширяването на индустриалния бизнес, посочиха от компанията.
Ръстът в животозастраховането е още по-впечатляващ. Премийният приход нараства с около 73%, покачвайки се от 479 млн. евро през 2005 г. на 828 млн. евро. Регионът на Централна и Източна Европа отбелязва най-висок ръст общо за Allianz Group. В този сегмент лидер е Полша с най-голям ръст от 370% - от 99 млн. евро на 367 млн. евро. Основна предпоставка за този изключителен прираст е успешното сливане с полската PEKAO-Bank.
През 2006 г. Алианц България запази позицията си на най-голямата финансова група в България. Брутният премиен приход на компанията от застрахователна дейност e в размер на 121 млн. евро. От тях 95 милиона евро е премийния приход по общо застраховане. В животозастраховането Алианц България постигна 33% ръст, достигайки 25 млн. евро премиен приход по животозастраховане.
През 2006 г. управляваните активи от Алианц България достигнаха 1 млрд. евро и компанията продължава своя растеж. ПОД Алианц България управлява 32.4% от активите на всички пенсионно-осигурителни дружества в страната, а броят на клиентите на ТБ Алианц България е нараснал с 30% в сравнение с 2005 г. В началото на м. октомври 2006 г. Allianz пусна специална лимитирана серия на индексно-обвързани застрахователни продукти за България, Хърватска, Чешката република, Полша, Румъния и Словакия. При разработването на този продукт Allianz е използвал опита на Групата в други пазари. Нещо повече, в Унгария Allianz бе първият застраховател, който основава банка (средата на октомври 2006 г.). Още през първите 10 седмици от основаването, банката спечели близо 20 000 нови клиенти.
По думите на Вернер Цеделиус, член на Борда на Директорите на Allianz SE, отговарящ за развиващите се пазари, този регион ще продължи да бъде един от двигателите на растежа. "Развивайки потенциалните възможности, аз съм оптимистично настроен, че ще продължаваме да отбелязваме двуцифрен ръст”, коментира той. През февруари 2007 г. Аllianz придоби мажоритарен дял в РОСНО и сега притежава близо 97 процента от капитала на застрахователната група. С обем на премийния приход от близо 630 млн. евро през 2006 г., компанията е сред петте най-големи застрахователи на руския пазар. Наскоро рейтингът на компанията бе покачен от Moody’s на Baa1. Русия е атрактивен пазар за Аllianz с голям потенциал за растеж.
Аllianz развива дейност в Централна и Източна Европа от 1989 г., а в бившата СССР е от 1990 година. Allianz работи в осем от най-важните застрахователни пазари в региона и се нарежда в топ 5. С общ пазарен дял от 12%, през 2005 г. компанията е пазарен лидер сред международните застрахователи в Централна и Източна Европа и е на второ място сред всички застрахователни компании в региона.
Източник: Insurance.bg
Коментари:
- Булстрад създава НОВА Инс след сделката с ОББ
- "Моите финанси": След бурята - кога и как се подават заявки за застрахователни обезщетения
- ЗК „Лев Инс” АД предлага сигурност от ново поколение
- КЗК глоби ПОД "Алианц България" за нелоялна конкуренция
- Прогнозите за 2014 г: Оптимизмът при животозастраховането расте
- "Еврохолд" купи бизнеса на застрахователя QBE в България и Румъния
- Първи стъпки като застрахователи
- Застраховател на годината е „ДЗИ-ОБЩО ЗАСТРАХОВАНЕ” ЕАД
- ДЗИ пуска първият 3D рекламен клип, заснет изцяло у нас
- ДЗИ стартира Великденска кампания с атрактивни промоционални условия, отстъпки и нови продукти
- ДЗИ с нова визуална идентичност
- Кредит „Експресо” със специална промоция до края на декември и бонус нова кредитна карта от Societe Generale Експресбанк
- Гласуваме онлайн за „Застраховател на годината”
- Влизат в сила глобите за застрахователни стикери на колите
- Средната цена на "Гражданска отговорност" стана 220 лева
- Застрахователите увеличават печалбите си при спад на приходите
- Държавата обезсмисля застраховането
- Предстоящото снеготопене уплаши застрахователите
- Fibank предлага нов ипотечен кредит „Жилище в сегашно време”
- "Алианц Живот", ДЗИ и "Армеец" за застрахователи на годината
- "Уника" ще определя тарифите по застраховка "Каско" по региони