Vienna Insurance Group навлиза на турския застрахователен пазар

Vienna Insuarnce Group навлиза на турския застрахователен пазар, съобщиха от компанията специално за INSURANCE.BG. TBIH Financial services N.V. (TBIH), чиито основен акционер е Vienna Insurance Group, е подписала споразумение за придобиването на 58.2% от акциите на Ray Sigorta A.S. Делът ще бъде закупен от текущия основен акционер Siketler Grubu Holding A.S. (Dogan) за сумата от 81.5 милион щатски долара (около 62 милиона евро). Dogan, което е едно от най-големите индустриални сдружения в Турция, ще запази собствеността си върху 20% от застрахователната компания, а останалите акции ще останат free float.
"Чрез тази сделка Vienna Insurance Group ще заработи на турския застрахователен пазар. С население от повече от 70 милиона този пазар е един от най-големите и обещаващи и същевременно се е развил доста през последните години", коментира Гюнтер Гейер, изпълнителен директор на Vienna Insurance Group. "Ray Sigorta е компания, добре представена в страната. Чрез нея ние ще участваме в развитието на големия потенциал на местния пазар, тъх като и той е от пазарите в Югоизточна Европа с нисък процент на застрахователно проникване. Още повече, че ние ще въведем нашето ноу-хау с цел да асилим позициите на Ray Sigorta", допълни Гейер.
TBIH ще излезе с публично предложение за придобиването и на оставащите като free float около 22% за максималната сума от 30.5 милиона щатски долара (около 23 милиона евро). По-нататък в предложението се предвижда увеличение на капитала на Ray Sigorta с до 30 милиона долара.
Преди да приключи, сделката е проверена от съответните регулаторни власти.
Ray Sigorta A.S. е компания, регистрирана със седалище в Истанбул, за която работят 220 служители. Основаното през 1958г. дружество работи в сферата на общото застраховане, като основните му дейности са свързани с автомобилния бизнес. Според предварителните данни общият премиен приход за 2006г. възлиза на 180 милиона щатски долара (около 136 милиона евро), което отбелязва около 30% стабилен растеж в сравнение с предходната година.
Ray Sigorta A.S. разполага с пет регионални клона и мрежа от 530 агенти, което я прави компания с присъствие в цялата страна. По-голямата част от премийните приходи идват от търговия на дребно, която се очаква да се разраства занапред.
През 2006г. турският застрахователен пазар приключи годината с общ премиен приход от 6.6. милиарда щатски долара (около 5 милиарда евро) и регистрира растеж от около 13%. Процентът на застрахователно проникване е 1.6% (представен като процент от Брутния вътрешен продукт), което е малко в сравнение с процента (8.6%) в западноевропейските страни.
TBIH е група за финансови услуги, която специализира дейността си в Централна и Източна Европа, като основните й дейности са застраховане и управление на пенсионни фондове. Vienna Insurance Group е главният акционер в компанията.
Vienna Insurance Group е водещ австрийски застраховател в Централна и Източна Европа. Компанията е класирана втора сред чуждите инвеститори в региона. Освен в Австрия, групата развива дейност и в Беларус, България, Хърватска, Чехия, Грузия, Германия, Унгария, Лихтенщайн, Полша, Румъния, Русия, Сърбия, Словакия и Украйна. Има офиси и в Италия и Словения. Освен застрахователното дружество, Vienna Insurance Group включва и Donau Versicherung, Bank Austria Creditanstalt Versicherung и Union Versicherung. Групата е лидер на пазарите в Австрия, Чехия, Словакия, Румъния, България и Грузия.
Източник: Insurance.bg
Коментари:
- Булстрад създава НОВА Инс след сделката с ОББ
- "Моите финанси": След бурята - кога и как се подават заявки за застрахователни обезщетения
- ЗК „Лев Инс” АД предлага сигурност от ново поколение
- КЗК глоби ПОД "Алианц България" за нелоялна конкуренция
- Прогнозите за 2014 г: Оптимизмът при животозастраховането расте
- "Еврохолд" купи бизнеса на застрахователя QBE в България и Румъния
- Първи стъпки като застрахователи
- Застраховател на годината е „ДЗИ-ОБЩО ЗАСТРАХОВАНЕ” ЕАД
- ДЗИ пуска първият 3D рекламен клип, заснет изцяло у нас
- ДЗИ стартира Великденска кампания с атрактивни промоционални условия, отстъпки и нови продукти
- ДЗИ с нова визуална идентичност
- Кредит „Експресо” със специална промоция до края на декември и бонус нова кредитна карта от Societe Generale Експресбанк
- Гласуваме онлайн за „Застраховател на годината”
- Влизат в сила глобите за застрахователни стикери на колите
- Средната цена на "Гражданска отговорност" стана 220 лева
- Застрахователите увеличават печалбите си при спад на приходите
- Държавата обезсмисля застраховането
- Предстоящото снеготопене уплаши застрахователите
- Fibank предлага нов ипотечен кредит „Жилище в сегашно време”
- "Алианц Живот", ДЗИ и "Армеец" за застрахователи на годината
- "Уника" ще определя тарифите по застраховка "Каско" по региони